KAKO SAM GLEDALA DANKINJU

U SC sam došla sa elementarnim predznanjem o temi filma i, podrazumeva se, kulturi ponašanja za vreme projekcije. Odložila sam tako lepo pečeni kikiriki, ni previše slan, ni previše lisnat. Projekcija od 22h obećavala je solidnu popunjenost sale, s obzirom na intrigantno pitanje koje film tretira, ali i odsustvo glasnih manifestacija negodovanja onih koji su kupili karte u kompletu, te im se i ona našla u fokusu, ali i onih koji su ih kupili jer su želeli na Fest, a ulaznice za ostala ostvarenja već rasprodate.

I taman kad utonuh u 30. godine prošlog veka, Kopenhagen i priču o ljubavi dve žene – jedne zarobljene u svom telu i duši, i druge zarobljene u telu i duši one prve, počeh da se nerviram.

Priznajem da nisam čula glasne izlive neočekivanog razočaranja, ali su me u potpunom uživanju u filmu omeli podsmesi nekolicine kojima sam bila okružena. Šuškanje, šaputanje, komentari kao prigušeni, ali dovoljno jasni.

Kako je radnja fima odmicala, a unutrašnje borbe glavnih junaka postajale sve jasnije, čitljivije, prijemčljivije i čak i za homofobične, tako su splašnjavale i gestikulacije devojaka pored mene. Film se završio u potpunoj tišini, prekinutoj priznajem stidljivim aplauzom.

I kako sam ustala – čini mi se i pre nego što su se svetla upalila – da mi susede ne vide suze, a ni ja njihova lica, shvatih da izvesno vreme stojim u mestu. Čekala sam da se susede pomere kako bih napustila red. Sedele su nepomično uplakane koliko i ja.

Nije loše kupiti karte ni za film koji nije rasprodat, ni u kompletiću. Nije loše ni kada se smeh pretvori u suze.

Nekim ljudima, kakvi god da su, bilo bi lakše i lepše kada bi iz nerazumevanja i neprihvatanja stigli do razumevanja i prihvatanja. Da li su u pitanju samo moje susede, ili je film zaista ostvario svrhu svog nastanka, ne znam. Čuh jedan komentar pri izlasku: „Malo je previše filmova na ovu temu?“ I bez namere da polemišem o vrednosti kinematografskog ostvarenja, pomislih: „A, koliko dnevno, nedeljno i mesečno pogledate Dankinja“?

Sudeći po susedama – vredi.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s